Graad 1 | A-Stroom | B-Stroom | |||||
1ste jaar | Algemene Vorming o Keuze STEM* o Keuze LO o Keuze Maatschappij en Welzijn o Keuze Lifestyle** o Keuze Edufoot | 1B met verkenning in STEM en Maatschappij en Welzijn en Sport | |||||
2de jaar | Moderne talen en wetenschappen | STEM* | |||||
STEM* Technieken | Maatschappij en Welzijn | ||||||
Sport | Sport | ||||||
Maatschappij en Welzijn | |||||||
Graad 2 | Doorstroom Finaliteit (ASO) | Dubbele Finaliteit (TSO) | Arbeidsmarkt Finaliteit (BSO) | ||||
1ste jaar | Elektrotechnieken | Elektriciteit | |||||
Houttechnieken | Hout | ||||||
Sport | Zorg & Welzijn | ||||||
Maatschappij en Welzijn (O.V.) | Beweging en Sport | ||||||
2de jaar | Elektrotechnieken | Elektrische Installaties | |||||
Houttechnieken | Hout | ||||||
Lichamelijke opvoeding en Sport | Verzorging – Voeding | ||||||
Maatschappij en Welzijn (O.V.) | Beweging en Sport | ||||||
Graad 3 | Doorstroom Finaliteit (ASO) | Dubbele Finaliteit (TSO) | Arbeidsmarkt Finaliteit (BSO) | ||||
1ste jaar | Elektrotechnieken | Elektrische Installaties o Optie Duaal |
|||||
Houttechnieken | Binnen- en buitenschrijnwerk | ||||||
Sportbegeleiding | Basiszorg en ondersteuning | ||||||
Beweging en Sport (O.V.) |
|||||||
ASO | TSO | BSO | |||||
2de jaar | Elektrische installatietechnieken | Elektrische Installaties o Optie Duaal |
|||||
Houttechnieken | Houtbewerking | ||||||
Lichamelijke opvoeding en Sport | Verzorging | ||||||
3de jaar | Elektrotechnicus Duaal | ||||||
Interieurbouwer Duaal | |||||||
Interieurinrichting | |||||||
Thuis- en bejaardenzorg: zorgkundige | |||||||
Kinderzorg | |||||||
Installateur gebouwenautomatisering duaal | |||||||
Operator CNC-gestuurde houtbewerkingsmachines duaal | |||||||
Buitenschrijnwerker hout duaal | |||||||
Se-N-Se | |||||||
Hernieuwbare Energietechnieken Duaal (O.V.) | |||||||
Beveiligingstechnicus Duaal (O.V.) |
niet aangeboden binnen deze school |
Extra opmerkingen
* STEM:
Science, Technology, Engineering, Mathematics. STEM gaat om het opbouwen van wetenschappelijke (S),technische (T) en wiskundige (M) inzichten, concepten én praktijken en het inzetten ervan om complexe vragen of een levensecht probleem op te lossen (E).
** Lifestyle:
leren over gezond leven, beweging en milieu.
In de 2e graad TSO en de 3e graad BSO en TSO organiseren we een aantal uren in CLIL (content and language integrated learning). Je krijgt (een deel van) een vak in een andere taal.
Op Atlas is dit: in de 2e graad TSO is dit 1 u extra natuurwetenschappen in het Engels, in de 3e graad is dit 2 u PAV in het
Engels in het BSO (Daarin zijn we uniek in de provincie) en keuzesport praktijk volleybal in het Engels in TSO LO-Sport.
Wetenschappelijke studies tonen aan dat CLIL een positief effect heeft op de taalkennis en taalvaardigheid in de CLIL-taal. Het komt ook het leerproces van de leerling ten goede. Dit proces bevordert de taalkennis, de taalvaardigheid in de moedertaal en het denkend vermogen van de leerlingen.