Overzicht studieaanbod Atlas Atheneum Gistel

Graad 1 A-StroomB-Stroom
1ste jaarAlgemene Vorming
  o Keuze STEM*
  o Keuze LO
  o Keuze Maatschappij en Welzijn
  o Keuze Lifestyle**
  o Keuze Edufoot
1B met verkenning in STEM en Maatschappij en Welzijn
2de jaarModerne talen en wetenschappenSTEM*
STEM* TechniekenMaatschappij en Welzijn
SportSport
Graad 2 Doorstroom Finaliteit (ASO)Dubbele Finaliteit (TSO)Arbeidsmarkt Finaliteit (BSO)
1ste jaar ElektrotechniekenElektriciteit
 HouttechniekenHout
 SportZorg & Welzijn
  Beweging en Sport
  TSO (Dubbele Finaliteit)BSO (Arbeidsmarkt Finaliteit)
2de jaar ElektrotechniekenElektrische Installaties
 HouttechniekenHout
 Lichamelijke opvoeding en SportVerzorging – Voeding
Graad 3 ASOTSOBSO
1ste jaar Elektrische installatietechniekenElektrische Installaties
  o Optie Duaal
HouttechniekenHoutbewerking
Lichamelijke opvoeding en SportVerzorging
2de jaar Elektrische installatietechniekenElektrische Installaties
  o Optie Duaal
HouttechniekenHoutbewerking
Lichamelijke opvoeding en SportVerzorging
3de jaar  Elektrotechnicus Duaal
 Interieurbouwer Duaal
 Interieurinrichting
 Thuis- en bejaardenzorg: zorgkundige
              niet aangeboden binnen deze school

Extra opmerkingen

* STEM:

Science, Technology, Engineering, Mathematics. STEM gaat om het opbouwen van wetenschappelijke (S),technische (T) en wiskundige (M) inzichten, concepten én praktijken en het inzetten ervan om complexe vragen of een levensecht probleem op te lossen (E).

 

** Lifestyle:

leren over gezond leven, beweging en milieu.

 

In de 2e graad TSO en de 3e graad BSO en TSO organiseren we een aantal uren in CLIL (content and language integrated learning). Je krijgt (een deel van) een vak in een andere taal.

Op Atlas is dit: in de 2e graad TSO is dit 1 u extra natuurwetenschappen in het Engels, in de 3e graad is dit 2 u PAV in het

Engels in het BSO (Daarin zijn we uniek in de provincie) en keuzesport praktijk volleybal in het Engels in TSO LO-Sport.

Wetenschappelijke studies tonen aan dat CLIL een positief effect heeft op de taalkennis en taalvaardigheid in de CLIL-taal. Het komt ook het leerproces van de leerling ten goede. Dit proces bevordert de taalkennis, de taalvaardigheid in de moedertaal en het denkend vermogen van de leerlingen.